צרכנים יכולים לבטל חיובים בכרטיס האשראי- במקרה שלא קיבלו את הרכישה או קיבלו רק חלק ממנה
במקרה שצרכן ביטל את החיוב שלא כדין, הוא חשוף לתביעה מצד הספק
תקציר
במקרה שצרכן רכש מוצר ו/או שירות בכרטיס אשראי והמוצר לא סופק לו לפי תנאי המכירה/ההסכם/החוזה, עומדת לצרכן הזכות לבטל את החיוב באשראי.
אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים
- כלל המשתמשים בכרטיסי אשראי.
שלבי ההליך
- יש לפנות בכתב לחברת כרטיסי האשראי של הצרכן, להכריז על "כשל תמורה מלא" ולדרוש את ביטול החיוב.
- חשוב לדעת שביטול החיוב יכול להתבצע רק על חיובים עתידיים, ולא יכול להתבצע על חיובים שכבר הועברו לספק.
- עבור חיובים שכבר הועברו לספק, יש לדרוש ביטול מהספק.
ערעור
- לספק יש זכות לערער על דרישת הצרכן לביטול החיוב.
- במקרה שהספק יערער, חברת כרטיסי האשראי תבטל את הזיכוי לצרכן ותשאיר את הסכסוך והמחלוקת לפתרון בין הספק לצרכן, ללא התערבותה.
חשוב לדעת
- האחריות על ביטול התשלום מוטלת על הצרכן.
- במקרה שהצרכן ביטל את החיוב שלא כדין, הוא חשוף לתביעה מצד הספק, וחברת כרטיסי האשראי לא תעמוד לצדו במקרה זה.
ראו גם