נוסע שטיסתו בוטלה, התעכבה או הוקדמה עשוי להיות זכאי לפיצוי
בהתאם למאפיינים שונים של הטיסה, ייקבע אם הנוסע בכלל זכאי לפיצוי, ואם כן - לאיזה סוג פיצוי, ובאיזה שווי

תקציר

נוסעים שטיסתם בוטלה, או יצאה באיחור או הוקדמה עשויים להיות זכאים לפיצוי. עצם הזכאות, סוג הפיצוי וגובהו עשויים להשתנות בהתאם לנתונים שונים.

  • בהתאם לארצות המקור והיעד של הטיסה, וחברת התעופה, יש חוקים שונים, בנוסף לחוק הישראלי, שמאפשרים לדרוש פיצוי במקרה כזה.
  • אי אפשר לדרוש פיצויים בהתאם ליותר מחוק אחד, ולכן אם על אותה טיסה חלים מספר חוקים, צריך קודם כל לבחור לפי איזה חוק מעוניינים לתבוע.

החוקים השונים שמאפשרים לתבוע במקרה כזה

  • החוקים שיכולים להיות רלוונטיים הם:
    • החוק הישראלי, שחל על טיסות בינלאומיות שיוצאות או נכנסות לישראל או טיסות פנימיות.
    • אם חברת התעופה אינה ישראלית, אפשר לדרוש פיצוי גם (או רק, בהתאם לנסיבות) לפי החוקים הבאים:
      • חוקי האיחוד האירופי, שחלים על טיסות בינלאומיות ופנימיות שיוצאות ממדינות האיחוד האירופי, או נוחתות במדינה חברת האיחוד גם אם יצאו ממדינה שאינה חברה, בתנאי שחברת התעופה משתייכת למדינה שחברה באיחוד.
      • אמנת מונטריאול, שחלה על טיסות בינלאומיות בין מדינות שחברות באמנה.

מי זכאי?

  • נוסעים שחלים לגביהם כל התנאים הבאים:
    • טיסתם בוטלה, או המריאה באיחור או הוקדמה
    • חל על הטיסה חוק שעשוי לזכות אותם בפיצוי
    • התקיימו התנאים המוגדרים בחוק לקבלת פיצוי .

פיצוי לפי החוק הישראלי

בטיסות בינלאומיות

ביטול טיסה

  • טיסה שבוטלה היא טיסה שלא התקיימה כלל, או טיסה שהמריאה באיחור של לפחות 8 שעות מהמועד המקורי.
  • במקרה של ביטול, הנוסע יהיה זכאי להטבות הבאות:
    1. מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה לטיסה הבאה.
    2. שירותי תקשורת.
    3. שירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו, במקרה שנדרשת שהייה של לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה.
    4. סכום כרטיס הטיסה שהנוסע שילם או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתו. במקרה של השבת התמורה - על חברת התעופה להשיב לנוסע את הסכום בתוך 21 ימים מהיום שפנה אליה בכתב. שימו לב: בחירה בכרטיס טיסה חלופי עשויה להפחית את סכום הפיצוי הכספי.
    5. פיצוי כספי שנקבע לפי מרחק הטיסה:
      • בטיסה של עד 2,000 ק"מ - פיצוי בסך 1,390 ₪. במקרה של כרטיס טיסה חלופי, ובתנאי שהאיחור בהגעה ליעד הוא עד שעתיים, הפיצוי יפחת לסך של 695 ₪.
      • בטיסה למרחק שבין 2,000 ק"מ ל-4,500 ק"מ - פיצוי בסך של 2,220 ₪. במקרה של כרטיס טיסה חלופי, ובתנאי שהאיחור בהגעה ליעד הוא עד שלוש שעות, הפיצוי יהיה בסך 1,110 ₪.
      • בטיסה למרחק שמעל 4,500 ק"מ - פיצוי בסך של 3,340 ₪ . במקרה של כרטיס טיסה חלופי, ובתנאי שהאיחור בהגעה לידע הוא עד ארבע שעות, הפיצוי יהיה בסך של 1,670 ₪.
  • הנוסע לא יהיה זכאי כלל לפיצוי כספי, אם קיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, שעומדת בתנאים הבאים:
    1. אם ההודעה ניתנה יותר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - חברת התעופה צריכה להציע טיסה חלופית, ללא מגבלות המראה ונחיתה.
    2. אם ההודעה ניתנה 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעתיים ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר מ-4 שעות ממועד הנחיתה המקורי.
    3. אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעה ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר משעתיים ממועד הנחיתה המקורי.
  • נוסע שהוצעה לו טיסה חלופית והוא סירב לה יזכה לפיצוי כספי מלא רק אם סירב בגלל אחת מהסיבות הבאות:
    • הטיסה החלופית לא הוצעה גם לאדם שטס איתו.
    • הוא לא יכול לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, מגבלה רפואית או דת (למשל, אדם שומר שבת שהוצע לו לטוס בשבת).


  • הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי, אם הטיסה התבטלה בשל אחת מהסיבות הבאות:
    • נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה (כמו תנאי מזג אוויר קיצוניים ובלתי צפויים שלא ניתן להיערך אליהם, מצב בטחוני, סגירת שדה תעופה ועוד) ולא ניתן היה למנוע את ביטול הטיסה גם אם חברת התעופה היתה עושה כל שביכולתה, ובתנאי שחברת התעופה הראתה שעשתה כל שביכולתה כדי למנוע את הביטול.
    • שביתה או השבתה מוגנות.
    • הימנעות מחילול שבת או חג.

עיכוב בטיסה

  • במקרה של עיכוב של למעלה משעתיים אך פחות מחמש שעות:
    • הנוסע יהיה זכאי למזון ומשקאות + שירותי תקשורת (2 שיחות טלפון + הודעת פקס או דוא"ל, לפי בחירתו).
  • עיכוב של 8-5 שעות:
    • הנוסע יהיה זכאי למזון ומשקאות + שירותי תקשורת + השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי.
    • שימו לב! - אם האיחור נגרם בגלל שביתה או השבתה מוגנת, הנוסע לא יהיה זכאי לאפשרות של כרטיס טיסה חלופי.
  • דחיית הטיסה ליום המחרת:
    • הנוסע יהיה זכאי למזון ומשקאות + שירותי תקשורת + השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי עם שירותי לינה והסעה.
    • גם כאן, אם האיחור נגרם עקב שביתה או השבתה מוגנת, הנוסע לא יהיה זכאי לאפשרות של כרטיס טיסה חלופי.

הקדמת מועד הטיסה

  • נוסע שטיסתו הוקדמה ב-8-5 שעות והוא קיבל על כך הודעה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, יהיה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו.
  • נוסע שטיסתו הוקדמה ביותר מ-8 שעות והוא קיבל על כך הודעה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, יהיה זכאי לפיצויים הבאים:
    • השבת התמורה ששילם עבור כרטיס הטיסה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו.
    • פיצוי כספי - שסכומו נקבע לפי מרחק הטיסה:
      • בטיסה עד 2,000 ק"מ - 1,440 ₪.
      • בטיסה עד 4,500 ק"מ - 2,310 ₪.
      • בטיסה מעל 4,500 ק"מ - 3,460 ₪.
    • הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי אם הטיסה הוקדמה בגלל אחת מהסיבות הבאות:
      • שביתה או השבתה מוגנות.
      • נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה (כמו סגירת נמל תעופה, מצב בטחוני, מזג אוויר קיצוני ובלתי צפוי), שגם אם היתה עושה כל שביכולתה, לא היתה יכולה למנוע את הקדמת הטיסה עקב אותן נסיבות, בתנאי שחברת התעופה עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את השינוי בטיסה.
פיצויים בטיסה עם חניית ביניים (קונקשן) שהתבטלה או נדחתה
  • נוסע שרכש כרטיס לטיסה עם חניית ביניים שבוטלה או נדחתה ובחר כפיצוי בהחזר כספי, יקבל את כל הסכום ששילם עבור הכרטיס גם אם נמנע ממנו לעלות רק לקטע אחד של הטיסה, כשמתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. השהות ביעד הביניים היא עד 24 שעות.
    2. הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות.
    3. כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
    4. האיחור או הביטול התקיים רק בקטע אחד של הטיסה.
  • אם קטע מהטיסה התקיים בפועל אך הנוסע לא הגיע ליעדו הסופי, הוא זכאי לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור הכרטיס.
  • אם אחרי שהגיע ליעד הביניים הנוסע החליט לא לטוס ליעד הסופי, הוא זכאי לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור הכרטיס וגם כרטיס טיסה בחזרה מיעד הביניים לנקודת המוצא.
  • אם הקונקשן הוא בטיסת חזור במסגרת כרטיס טיסה הלוך ושוב - הנוסע יהא זכאי להשבת תמורה בגובה מחצית מסכום הכרטיס כולו עבור ביטול הטיסה גם אם הגיע ליעד הביניים. בנוסף - יהא זכאי לפיצוי כספי.
דוגמה
  • ברכישת כרטיס לטיסה בחברת תעופה ישראלית לניו יורק, שכוללת חניית ביניים בלונדון:
    • נוסע שלא הועלה לטיסה ללונדון ולכן לא הגיע בזמן לטיסה לניו יורק, זכאי למלוא הסכום ששילם עבור כל הטיסה.
    • נוסע שטס כמתוכנן מתל אביב ללונדון, אבל לא הועלה לטיסה לניו יורק ובחר שלא לטוס בטיסה חלופית, זכאי לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור כל הטיסה, והחברה תהיה חייבת לספק לו כרטיס חזרה לתל אביב.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.

בטיסות פנים

  • טיסת פנים שיצאה באיחור של 4 שעות לפחות ממועד ההמראה שנקוב בכרטיס, תיחשב כטיסה שבוטלה.
  • על טיסת פנים שבוטלה הצרכן יהיה זכאי לפיצוי כספי שמתעדכן מעת לעת, כאמור בתקנות שירותי תעופה (טיסות פנים-ארציות).

פיצוי לפי חוקי האיחוד האירופי

  • משך ההתיישנות (הזמן שבו ניתן להגיש תביעה על האיחור) משתנה בהתאם למדינה אליה שייכת חברת התעופה, ויש לבדוק את סטטוס ההתיישנות עבור התביעה לפי המדינה הרלוונטית (למשל, טיסה שהופעלה על ידי ״לופטהנזה״ תהיה כפופה לחוקי ההתיישנות של גרמניה, ויש לבדוק מהו המצב בחוק הגרמני לעניין זה).

זכאות לפיצוי וגובה הפיצוי

ביטול טיסה

  • לפי חוקי האיחוד האירופי, נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי לפיצוי אם העיכוב נגרם כתוצאה מנסיבות חריגות שאינן בשליטת חברת התעופה, כגון סגירת נמלי תעופה, שביתות, סיכונים בטחוניים בלתי צפויים וכו׳.
  • כמו כן, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם הוא קיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, שעומדת בתנאים הבאים:
    1. אם ההודעה ניתנה 14 ימים או יותר ממועד הטיסה המקורי - הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי ללא חובה להציע לו טיסה חלופית.
    2. אם ההודעה ניתנה 13-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעתיים ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר מ-4 שעות ממועד הנחיתה המקורי (שימו לב שזהו המצב גם לפי החוק הישראלי).
    3. אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעה ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר משעתיים ממועד הנחיתה המקורי (שימו לב שזהו המצב גם לפי החוק הישראלי).

סוגי הפיצויים

  • נוסע שטיסתו התבטלה זכאי להשבת התמורה אותה שילם או לכרטיס טיסה חלופי, לבחירתו.
  • דמי סיוע - מזון ושתייה, ובמקרים של עיכוב ממושך (לרוב מעל 6 שעות) גם שהייה במלון, וכן הסעה משדה-התעופה ובחזרה.
  • במקרה שעקב הביטול, הנוסע טס במחלקה נמוכה יותר מזו שהוא שילם עליה, הוא עשוי להיות זכאי להשבת התמורה בסך של 35%-75% מהסכום אותו שילם עבור הכרטיס.
  • פיצוי כספי - הפיצוי הכספי שניתן על ביטול טיסות לפי חוקי האיחוד האירופי נגזר ממאפייני הטיסה, ואם לנוסע הוצעה טיסה חלופית והוא הסכים לכך, גם ממשך העיכוב בהגעה ליעד, בהשוואה למועד ההגעה המקורי.
  • אם הנוסע לא הסכים לטיסה חלופית, הוא זכאי להחזר כספי בגין הכרטיס ששילם, ופיצוי כמו במקרה של טיסה שמעולם לא הגיעה ליעדה.
עד שעתיים עיכוב בהגעה ליעד 3-2 שעות עיכוב בהגעה ליעד 4-3 שעות עיכוב בהגעה ליעד מעל 4 שעות עיכוב או אי-הגעה כלל ליעד מאפייני הטיסה המשך טיפול
125 אירו 250 אירו 250 אירו 250 אירו כל הטיסות שמרחקן פחות מ-1,500 ק"מ
200 אירו 200 אירו 400 אירו 400 אירו טיסות בתוך האיחוד האירופי במרחק של מעל 1,500 ק"מ
200 אירו 200 אירו 400 אירו 400 אירו טיסות שלא בתוך האיחוד האירופי במרחק של 3,500-1,500 ק"מ
300 אירו 300 אירו 600 אירו 600 אירו טיסות שלא בתוך האיחוד האירופי במרחק של מעל 3,500 ק"מ

פיצוי כספי במקרה של טיסות המשך (קונקשן)

  • במקרה של טיסת המשך ישירה (קונקשן), חישוב הפיצויים ייקח בחשבון לא רק את הטיסה עצמה שבוטלה אלא יתחשב גם ביתר הטיסות, אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. כל הטיסות בוצעו כהזמנה אחת (ולא כטיסות נפרדות)
    2. כל הטיסות נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי.
    3. מתקיימת דרישת המרחק לצורך הפיצוי, שתחושב באופן הבא:
      • כשבוטלה טיסה ממנה אמור הנוסע להמשיך בטיסת המשך, המרחק של טיסת ההמשך יחושב גם הוא לצורך הפיצוי.
      • כשבוטלה טיסת המשך, המרחק של הטיסה הקודמת יחושב גם הוא לצורך הפיצוי, רק אם כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
דוגמה
  • אדם הזמין בהזמנה אחת טיסה מסופיה לטורונטו, עם טיסת המשך אחת ברומא ואחת בפריז.
  • טיסת ההמשך הראשונה, מרומא לפריז, שמופעלת על ידי ״אלאיטליה״, בוטלה. כתוצאה מכך האדם החמיץ את טיסתו מפריז לטורונטו, שמופעלת על ידי ״אייר-פראנס״.
  • במקרה זה, משום שהטיסה שבוטלה היא טיסה ממנה אמור האדם להמשיך לטיסת ההמשך השנייה שלו, המרחק של טיסת ההמשך השנייה יחושב בכל מקרה לצורך הזכאות לפיצויים.
  • המרחק לפיו יחושב הפיצוי הוא המרחק בין רומא לטורונטו, למרות ש״אלאיטליה״ לא מפעילה את הטיסה הזאת, והאדם יהיה זכאי לפיצויים של 600 אירו מ״אליאיטליה״.
דוגמה
  • אדם הזמין בהזמנה אחת טיסה מסופיה לפריז, עם טיסת המשך ברומא.
  • טיסת ההמשך, מרומא לפריז, שמופעלת על ידי ״אלאיטליה״, בוטלה.
  • אם ״אליאיטליה״ הפעילה גם את הטיסה שבין סופיה לרומא, האדם יהיה זכאי ממנה לפיצויים של 400 אירו, משום שהמרחק בין סופיה לפריז הוא 3,000-1,500 ק"מ.
  • עם זאת, אם ״אלאיטליה״ לא הפעילה את הטיסה שבין סופיה לפריז, האדם יהיה זכאי ממנה לפיצויים בסך 250 אירו, משום שרק הטיסה מרומא לפריז תזכה אותו בפיצויים, והמרחק בין הערים הוא פחות מ-1,500 ק"מ.

עיכוב בטיסה

  • עיכוב של למעלה משעתיים, יזכה את הנוסע במזון, משקאות ואמצעי תקשורת.
  • בנוסף, על איחור של למעלה מ-3 שעות, יהיה הנוסע זכאי לפיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה:
    • בטיסות שמרחקן עד 1,500 ק"מ: 250 אירו.
    • בטיסות שמרחקן בין 3,500-1,500 ק"מ: 400 אירו.
  • בטיסות שמרחקן מעל 3,500 ק"מ: 600 אירו.
  • במקרה של טיסת המשך ישירה (קונקשן) שבוצעה כהזמנה אחת (ולא כשני כרטיסים נפרדים), העיכוב ייספר לפי משך העיכוב הכולל.
דוגמה
אדם רכש כרטיס מלונדון לפריז, שכולל טיסת המשך לטורונטו. הטיסה מלונדון לפריז התעכבה בשעה, וכתוצאה מכך האדם הפסיד את טיסת ההמשך שלו והגיע לטורונטו באיחור של 3 שעות מהמועד המקורי. במקרה זה העיכוב ייספר כ-4 שעות איחור והנוסע יהיה זכאי לפיצויים.
  • נוסע שטיסתו התעכבה כתוצאה מנסיבות חריגות שאינן בשליטת חברת התעופה, כגון: סגירת נמלי תעופה, שביתות, סיכונים בטחוניים בלתי צפויים וכו׳ לא יהיה זכאי לפיצוי.

פיצוי לפי אמנת מונטריאול

שימו לב
לרשימת המדינות החברות באמנת מונטריאול מפורטת ראו כאן נכון למאי 2024. מדינה חברה היא כזו שבעמודה הימנית ביותר מופיע תאריך תחילת תוקף האמנה לגביה.
  • לפי האמנה, הפיצוי ניתן לא עבור הביטול או האיחור עצמו אלא רק במקרה בו נגרם נזק כתוצאה מהביטול או האיחור (למשל, הפסד של ימי עבודה, הוצאה על סידורי לינה, הפסד של טיסת המשך וכדומה).
  • סכום הפיצוי הכספי עשוי להגיע עד לסכום של כ-8,000 דולר ארה"ב, ובמקרים בהם חברת התעופה פעלה ברשלנות - ניתן לתבוע אף סכום גבוה יותר.
  • במקרה שחברת התעופה מסרבת לפצות, ניתן להגיש תביעה עד שנתיים ממועד התרחשות הנזק.
  • מי שנגרם לו נזק כתוצאה מאיחור בטיסה שחברת התעופה לא היתה יכולה למנוע גם אם נקטה בכל האמצעים הסבירים, או שלא התאפשר לה לנקוט אמצעים כאלה כדי למנוע את הנזק, לא יהיה זכאי לפיצוי.
  • אמנת מונטריאול חלה על טיסות בין מדינות שחברות באמנה, גם אם הטיסה כוללת חניית ביניים במדינה שאינה צד לאמנה.
  • נוסע שנגרם לו נזק בשל איחור בטיסת פנים בתוך מדינה שחברה באמנה עשוי להיות זכאי רק אם טיסת הפנים כוללת חניית ביניים במדינה אחרת.

תהליך מימוש הזכות

  • שימו לב - אם הזכאות לפיצויים ניתנת מכוח כמה חוקים, הנוסע יצטרך לבחור את החוק לפיו הוא מבקש לתבוע את הפיצוי ולא יוכל לתבוע כפל פיצויים עבור אותו ביטול.

פניה אל החברה

  • יש לפנות בכתב אל חברת התעופה, בהקדם האפשרי.
  • במקרה שהעיכוב גרם להוצאות (כגון רכישת מזון או הוצאות לינה), יש לשמור את הקבלות ולהציג אותן בפניה.
  • אם הפיצוי התבקש לפי החוק הישראלי:
    • הנוסע יכול לפנות לסוכנות הנסיעות ממנה רכש את הכרטיס, ועליה לסייע לו לקבל את הפיצוי המגיע לו.
    • במקרה של השבת התמורה - על החברה להשיב לנוסע את הסכום ששילם עבור הטיסה בתוך 21 ימים מהיום שפנה אליה בכתב.

הגשת תביעה אם החברה מסרבת לשלם

  • אם חברת התעופה מסרבת לתת את הפיצוי, ניתן להגיש תביעה כאשר יש להתחשב בתקופת ההתיישנות בהתאם לחוק לפיו מגישים את התביעה (החוק הישראלי, האירופי או אמנת מונטריאול).
  • אם הפיצוי התבקש בהתאם לחוק הישראלי:
    • ניתן להגיש תביעה בתוך 4 שנים מיום הביטול או השינוי במועד הטיסה.
    • ניתן לתבוע בנוסף לפיצוי גם פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום של עד 11,540 ₪.
  • תביעה נגד חברה ישראלית או חברה שיש לה סניפים בישראל יכולה להיות מוגשת לבית המשפט לתביעות קטנות, כל עוד סכום התביעה אינו עולה על הסכום המירבי האפשרי בבית משפט זה. (למידע על ההליך ראו הגשת תביעה קטנה).
שימו לב
במקרים רבים קובע החוזה בין החברה לנוסע, כי תביעה משפטית יכולה להיות מוגשת רק בעיר או מחוז מסוימים, למשל תל אביב.
במקרים אלה יש להגיש את התביעה לבית המשפט באזור שנקבע בחוזה (שמופיע באתר החברה או בהודעת האימייל על ביצוע הרכישה).
  • תביעה נגד חברות אחרות מוגשת בהתאם לדין החל בהתאם לחוזה בין הנוסע לחברה (לרוב, מדובר בדין של המדינה שאליה שייכת החברה ובבית המשפט שנקבע בחוזה).
טיפ
מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני הגשת התביעה.

חשוב לדעת

  • בהתאם לחוק הישראלי, לא יינתן פיצוי שנמוך מהפיצוי שמופיע בחוק, גם אם הנוסע הסכים לכך.
  • הדין שחל בארה"ב לא מזכה בפיצויים עבור עיכוב בטיסה, ובמקרה של טיסה לארה"ב או ממנה, כדאי לבדוק האם ניתן לתבוע מכוח חוקים אחרים, בהתאם למדינת היעד או מדינת המוצא.

שאלות ותשובות

טסתי בטיסה עם קונקשן (חניית ביניים) ואחרי שהגעתי ליעד הביניים, הטיסה ליעד הסופי בוטלה. אם אני לא מעוניין בטיסה חלופית ורוצה לקבל החזר כספי, אקבל החזר רק על הקטע שבוטל או על כל הכרטיס? מגיע לי פיצוי נוסף כלשהו?
* לפי הדין הישראלי, הנוסע יהיה זכאי לקבלת החזר מלא על כל הכרטיס ולא רק על חלק אחד של הטיסה אם התקיימו כל התנאים הבאים:
    1. הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות ושני חלקיה מבוצעים על ידי אותה חברת תעופה.
    2. הנוסע שהה ביעד הביניים לא יותר מ- 24 שעות.
  • בנוסף להחזר מלוא הסכום ששילם עבור הכרטיס יהיה הנוסע זכאי גם לכרטיס טיסה בחזרה מיעד הביניים לנקודת המוצא וגם לפיצוי כספי.
קניתי כרטיס טיסה הלוך ושוב עם קונקשן ובדרך חזרה הגעתי רק עד יעד הביניים והטיסה ליעד הסופי בוטלה. אני לא מעוניין בטיסה חלופית. מה גובה ההחזר שמגיע לי? מגיע לי גם פיצוי?
* נוסע שרכש כרטיס טיסה הלוך-ושוב והיה ביטול של טיסה החוזרת, כולה או חלקה, זכאי למחצית הסכום ששילם עבור הכרטיס, גם אם הגיע ליעד הביניים בדרך חזרה.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.


ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים